استقرار ۵۰۰ نیروی داوطلب مردمی و ۱۰۰ امدادگر مترو برای تأمین امنیت زائران در دهه پایانی صفر زیرساخت‌های خدمت به زائران رضوی فراتر از ماموریت‌های مدیریت شهری است قلندرشریف: زائران و مجاوران برای تردد در محدوده حرم مطهر رضوی از خط ۳ قطار شهری استفاده کنند توزیع بسته‌های غذایی و خدمات گسترده به زائران پیاده در موکب آرامستان بهشت رضا(ع) مشهد انتقال زائران پیاده به مشهد با سرویس دهی ویژه اتوبوسرانی شهردار مشهد مقدس: خط قرمز شهرداری در حوزه خدمت‌رسانی، تکریم و ایمنی و سلامت زائران است + فیلم نظارت ۲۴ ساعته بر پارکینگ‌های شهرداری مشهد در دهه پایانی صفر اسکان ۳۲ هزار زائر در مراکز اسکان شهرداری مشهد در دهه پایانی صفر نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مطرح کرد: افزایش چشمگیر خدمات مشهد به زائران پیاده امام رضا (ع) در دهه پایانی ماه صفر انتقال زائران پیاده خسته و بیمار از ورودی ملک‌آباد توسط اتوبوس‌های شهرداری مشهد تاکسی‌های مشهد در روز‌های پایانی صفر ۱۴۰۴ تا چه محدوده‌ای به سمت حرم رضوی امکان تردد دارند؟ شهردار مشهد مقدس: خدمات‌رسانی به زائران در دهه پایانی صفر، یک تکلیف جهادی است تعطیلی مراکز تعویض پلاک خراسان رضوی تا دوشنبه (۲ شهریور ۱۴۰۴) اجرای فضاسازی ویژه مشهد همزمان با دهه پایانی ماه صفر آبرسانی به ایستگاه‌ها و موکب‌های خدمت‌رسانی به زائران امام رضا (علیه‌السلام) در منطقه ۶ مشهد انسداد معابر فرعی خیابان امام رضا(علیه‌السلام) مشهد در روزهای آخر دهه صفر هوای مشهد در وضعیت «ناسالم» برای گروه‌های حساس (۳۱ مرداد ۱۴۰۴) پارکینگ‌های هسته مرکزی مشهد تکمیل است (جمعه، ۳۱ مرداد ۱۴۰۴) | شهروندان برای زیارت از خودروی شخصی استفاده نکنند درخواست رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران مشهد: برای رفاه زائران در روزهای پایانی صفر، برق هتل‌ها را قطع نکنید (۳۱ مرداد ۱۴۰۴) ورود بیش از ۳ میلیون و ۷۲۲ هزار زائر و مسافر به مشهد و خراسان رضوی (۳۱ مرداد ۱۴۰۴) خدمت‌رسانی شبانه‌روزی خدمات شهری در خیابان امام رضا (ع) | فعالیت ۴۲۶ نفر پاکبان در سه شیفت
سرخط خبرها

ایجاد ۱۳۰ دستگاه آسانسور در خطوط قطارشهری مشهد

  • کد خبر: ۱۲۸۱۴۳
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
ایجاد ۱۳۰ دستگاه آسانسور در خطوط قطارشهری مشهد
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد اظهار می‌کند: خط یک و ۲ قطارشهری مشهد، بیش از ۱۳۰ دستگاه آسانسور و بیش از ۱۰۰ دستگاه پله برقی دارد که ممکن است خرابی‌های جزئی داشته باشند. این خرابی‌ها را پیمانکاران پس از اعلام از مرکز به سرعت رفع می‌کنند.

فاطمه غلامی | شهرآرانیوز؛ کافی است یک دقیقه دیرتر برسید تا در‌های خودکار ورودی قطار بسته شود و محاسبات زمانی رسیدن به محل کار به هم بخورد. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه سرفاصله زمانی، بالاخره به خط مترو وارد می‌شوید. حالا که درکنار ترافیک جمعیت، تغییر ساعت کاری ادارات هم مزید بر علت شده است، شلوغی مترو حوالی ساعت ۷:۳۰ تا ۸:۳۰ صبح و از آن طرف ۱۴:۳۰ تا ۱۶ بعدازظهر هم بیشتر شده است.

اما امروز درست در اوج تردد شهروندان، دوربین به دست گرفته ایم تا در قالب گزارش «بامسئولان»، درخواست‌های شما را در لحظه دریافت کنیم و پاسخ مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد را در همان لحظه به گوشتان برسانیم. در «بامسئولان» امروز، وحید مبین مقدم همراه لحظه به لحظه گزارشگر «صدای مردم»، به درخواست‌های شهروندان پاسخ می‌دهد.

درخواست تعبیه سرویس بهداشتی در  مترو

وارد خط یک قطارشهری می‌شویم. مترو تقریبا شلوغ است، به طوری که در هر واگن، تعداد زیادی از شهروندان به صورت ایستاده به سمت مقصد در حرکت هستند. آقای خوش طینت که خود را معلم بازنشسته معرفی می‌کند، می‌گوید: چرا در پروژه بزرگ قطارشهری مشهد، سرویس بهداشتی تعبیه نشده است؟ به هر حال مترو از اماکن عمومی محسوب می‌شود و درکنار آبخوری و نمازخانه باید سرویس بهداشتی نیز برای رفاه حال شهروندان و زائران در آنجا وجود داشته باشد.

شلوغی خط یک و درخواست افزایش واگن‌ها

سلمانی، مسافر دیگری است که بیان می‌کند: ماشینم را داخل پارکینگ منزل می‌گذارم تا راحت‌تر در سطح شهر تردد کنم، اما چرا سرفاصله قطار‌ها در خط یک با خط ۲ متفاوت است؟ ۱۰ دقیقه باید معطل باشیم تا قطار بعدی برسد.
این شهروند ادامه می‌دهد: خط یک مترو به ویژه در ایام بازگشایی مدارس و ساعات اوج تردد، شلوغ‌تر از بقیه زمان هاست. خط یک قدیمی‌تر از خط ۲ است و ظرفیت گنجایش مسافر در آن هم کمتر است. باید تعداد واگن‌ها افزایش یابد. الان چند سال است که خط یک با همین تعداد واگن کار می‌کند.

خاموشی پله برقی

با مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد از خط یک وارد خط ۲ قطارشهری می‌شویم تا پای درخواست‌های شهروندان در این مسیر ترددی بنشینیم. خانم زنده دل که بر عصایی تکیه داده و دست پسرش را گرفته است تا او را به داخل مترو ببرد، می‌گوید: چرا پله برقی ایستگاه میدان شهدا در خط ۲ معمولا خراب است؟
او ادامه می‌دهد: در روز‌هایی که تعطیل رسمی است، پسرم باید سر کار برود، ولی مترو روز‌های تعطیل، سرفاصله زمانی اش بیشتر می‌شود. کاش سرفاصله‌ها کاهش یابد.

تزریق ۶۰ واگن به خط یک تا ۲ سال آینده

بعد از طرح درخواست‌های شهروندان، مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد در جمع شهروندان می‌گوید: خط یک قطارشهری درحال حاضر ۶۰ واگن دارد، ولی نیاز واقعی این خط برای بهره برداری نهایی، ۱۲۰ دستگاه واگن است. وحید مبین مقدم با بیان اینکه برای این خط ۶۰ دستگاه واگن دیگر موردنیاز است، ادامه می‌دهد: بعد از تحقق این هدف، شلوغی خط یک و ازدحام شهروندان از بین می‌رود. او با بیان اینکه افزایش تعداد واگن‌ها در دستورکار قرار دارد، می‌گوید: امسال برای اختصاص واگن‌های بیشتر به خط یک، برنامه ریزی جدی شده است و درحال بررسی فروشنده‌های واگن قطارشهری هستیم. در یک تا دو سال آینده، ۶۰ دستگاه واگن دیگر برای خط یک تامین خواهد شد.

۱۳۰ دستگاه آسانسور در خطوط مترو

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد اظهار می‌کند: خط یک و ۲ قطارشهری مشهد، بیش از ۱۳۰ دستگاه آسانسور و بیش از ۱۰۰ دستگاه پله برقی دارد که ممکن است خرابی‌های جزئی داشته باشند. این خرابی‌ها را پیمانکاران پس از اعلام از مرکز به سرعت رفع می‌کنند.

مبین مقدم ادامه می‌دهد: تجهیزات آسانسور و پله برقی خارجی است و نیاز به لوازم یدکی دارد که از خارج کشور تامین می‌شود. به دلیل تغییرات نرخ ارز و تحریم‌ها در تامین قطعات مشکل داریم، بنابراین ممکن است بعضی از این سیستم‌ها به دلیل نبود قطعات خاص برای مدتی با مشکل سرویس دهی روبه رو شوند. مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد بیان می‌کند: ایستگاه‌های مترو از زمانی که ساخته شده اند، سرویس بهداشتی نداشته اند. برای خطوط ۳ و ۴ که در دست ساخت است، به شرکت ساخت قطارشهری پیشنهاد دادیم در موقعیت‌هایی که استاندارد لازم را دارند، طراحی‌ها لحاظ شود.

پاسخی برای کاهش سرفاصله زمانی

مبین مقدم می‌گوید: خطوط یک و ۲ قطارشهری مشهد اکنون در روز‌های عادی از ۶صبح تا ۱۰شب و در روز‌های تعطیل از ۷صبح تا ۱۰شب، به شهروندان خدمت رسانی می‌کنند. یکی از محدودیت‌های ما این است که آخرین قطار، ساعت ۱۰ شب حرکت می‌کند و ساعت۱۱ به ایستگاه آخر می‌رسد. سپس باید عازم پارکینگ شود. فرایند تعمیر و سرویس قطار ها، رفع نواقص احتمالی خط و ایستگاه‌ها و... از ساعت۱۲ تا ۴بامداد هر روز انجام می‌شود تا برای خدمت رسانی در روز آینده، آماده تحویل راهبران شود. مبین مقدم اظهار می‌کند:، چون کمبود واگن داریم، نمی‌توانیم زمان سرویس را تغییر دهیم. اگر در آینده واگن جدید به ناوگان خط یک افزوده شود، می‌توانیم ساعت بهره برداری را نیز افزایش دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->